Κατεύθυνσης
Τα Πολυμέσα στις Παραστατικές Τέχνες Ι: Φως και Εικόνα
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Στόχοι:
Δημιουργία καλλιτεχνικού έργου
Έκθεση καλλιτεχνικών έργων σε εναλλακτικούς εκθεσιακούς χώρους.
Κάθε καλλιτεχνικό έργο τελικό σκοπό έχει την έκθεσή του στο κοινό (αίθουσες τέχνης, φεστιβάλ, θέατρα κλπ) με στόχο την προβολή του φοιτητή, την ανάδειξή του ως καλλιτέχνη στην καλλιτεχνική κοινότητα και τη δημιουργία μίας δουλειάς portfolio/showreel υψηλών προδιαγραφών.
Ο κάθε νέος καλλιτέχνης ασκείται στο να δημιουργεί τέχνη η οποία να μπορεί να εκτίθεται σε κοινό θέαμα, τιμώντας το θεατή και την κοινωνία στην οποία το έργο απευθύνεται ή εντάσσεται.
Τελικός και εξίσου σημαντικός στόχος του μαθήματος είναι η προβολή του Ακαδημαϊκού Ιδρύματος στο χώρο των γραμμάτων και των τεχνών.Μαθησιακά Αποτελέσματα:
● Εισαγωγή στην Ιστορία της Φωτογραφίας
● Εξάσκηση στην εικονοληψία και πρώτα βήματα στις βασικές αρχές φωτισμού του κάδρου.
● Εισαγωγή στη βίντεο τέχνη
● Βίντεο τέχνη και θεατρική σκηνή. Διάδραση εικόνας και παράστασης.
● Αφηγηματικότητα και εικόνα
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
• Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
• Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
• Λήψη αποφάσεων.
• Αυτόνομη εργασία.
• Ομαδική εργασία.
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στον κόσμο των παραστατικών τεχνών συνδέοντας τις σύγχρονες τέχνες της τεχνολογίας με το θέατρο, εξηγώντας την πορεία εξέλιξης και τον τρόπο δημιουργίας νέων μορφών καλλιτεχνικής έκφρασης. Μετά από μελέτη καλλιτεχνών του θεάτρου, της βίντεο τέχνης της video performance art και άλλων παραστατικών τεχνών που χρησιμοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες με έμφαση στην εικόνα, οι φοιτητές ασκούνται στην εικονοληψία, στατική και κινούμενη, κάνοντας τα πρώτα βήματα στις βασικές αρχές φωτισμού του κάδρου. Οι φοιτητές μαθαίνουν να χειρίζονται την ψηφιακή φωτογραφική μηχανή και τη βίντεο κάμερα. Δημιουργούν τα δικά τους έργα που τελικό προορισμό τους έχουν την προβολή τους σε φεστιβάλ και αίθουσες τέχνης.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.
1-3.Ιστορία της φωτογραφίας
4-6.Φωτογραφικό κάδρο
7-9 .Βασικές αρχές φωτισμού του κάδρου
10-12 Αφηγηματικότητα της εικόνας
13. Πρακτικές εφαρμογές
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
20
Διαδραστική διδασκαλία
16
Θεατρικό Εργαστήριο
26
Αυτοτελής μελέτη
63
Σύνολο Μαθήματος
125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Εξέταση: γραπτή (25%)
Εξέταση: ανάθεση εργασιών κατά τις διδασκαλίες, προφορική (15%),
Εξέταση: δημιουργία & έκθεση καλλιτεχνικού έργου (60%).
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
• Πρεσσας, Χ. (2018). ΣΥΝΘΕΤΟΝΤΑΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΙΚΟΝΟΠΟΙΗΣΗΣ. Αθήνα. ΙΩΝ
• Βογιατζάκη-Κρουκόβσκι, Ε. (2013). Φωτογραφία. Αθήνα. Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης
• Σκοπετέας Ιωάννης, Κάμερα, Φως και Εικόνα στην Ψηφιακή Οπτικοακουστική Καταγραφή, ΙΩΝ, 2016,
• Αντωνιάδης, Κωστής, Λανθάνουσα Εικόνα, Μηδέν Δέκα / Μ. Μωρεσόπουλος, 2014.• Zettl Herbert, Παραγωγή Βίντεο - Βασικές Αρχές και Τεχνικές, Έλλην, 2004.
• Schechner, Richard, Η Θεωρία της Επιτέλεσης, ΤΕΛΕΘΡΙΟ, 2011.
• Βογιατζάκη-Κρουκόβσκι Ε., Εικαστική επιτέλεση και Κυβοργισμός, ΠΑΠΑΖΗΣΗ, 2020.
• Carlson C., Performance, Μια κριτική εισαγωγή, ΠΑΠΑΖΗΣΗ, 2014
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS